Wszelkiego rodzaju stowarzyszenia, fundacje i inne organizacje pozarządowe wpisane do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców mają obowiązek zgłaszania koniecznych zmian do KRS.
Aktualizacja danych w KRS dotyczy najczęściej:
- Zmiany władz fundacji– należy złożyć odpowiedni formularz wraz z dokumentem potwierdzającym zmianę, może być to np. uchwała rady fundacji o wyborze członków zarządu.
- Zmiany władz stowarzyszenia– dokonuje się tego wypełniając formularze KRS-Z20 oraz KRS-ZK, dołączając przy tym:
- protokół z walnego zgromadzenia członków wraz z listą obecności
- uchwałę walnego zgromadzenia członków o wyborze/odwołaniu członków komisji rewizyjnej lub zarządu
3. Zmiany adresu lub siedziby organizacji– zgłasza się tę informację na podstawie formularza KRS-Z20 do KRS-u, do którego jednostka dotychczas należała.
Każdy wysyłany wniosek do KRS należy opatrzyć podpisami członków zarządu upoważnionych do reprezentacji organizacji oraz koniecznie trzeba zawrzeć w nim dowód uiszczenia opłaty.
Składanie wniosku o dokonanie zmian może odbywać się zarówno w formie elektronicznej, jak i w formie tradycyjnej (papierowej).
Wniosek aktualizacyjny obowiązkowo musi zostać złożony w terminie do 7 dni od daty zaistnienia zmian w organizacji. Taki sam czas ma sąd na rozpatrzenie zgłoszenia, podjęcie decyzji oraz wydane postanowienia.