Co potrzebne do złożenia wniosku elektronicznego w KRS?

Od lipca Krajowy Rejestr Sądowy funkcjonuje w formie elektronicznej. Przedsiębiorcy powinni przygotować się na zmiany, które dotyczą składania wniosków oraz korespondencji z sądami rejestrowymi. Na co warto zwrócić uwagę?

Elektronizacja Krajowego Rejestru Sądowego zobowiązuje przedsiębiorców do pozyskania narzędzi umożliwiających potwierdzenie tożsamości na dokumentach, formularzach oraz wnioskach składanych w systemie. Z jakich narzędzi mogą korzystać przedsiębiorcy?

Osoby korzystające z systemu KRS mają do wyboru:

  • profil zaufany
  • kwalifikowany podpis elektroniczny (posiadający odpowiednie certyfikat)

Istotnie należy zaznaczyć, że kwalifikowany podpis elektroniczny jest korzystniejszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, ponieważ posiada szeroki zakres zastosowań (profil zaufany wykorzystywany jest wyłącznie do kontaktów z administracją oraz organami podatkowymi).

OD LIPCA ZMIANA DANYCH W KRS TYLKO ELEKTRONICZNIE!